خبرهای شرکت

بررسی پرونده ارزی در نشست معاونین بانک مرکزی

http://nikariatash.ir/
نشست معاونین بانک مرکزی جموری اسلامی ایران با مدیر عامل شرکت نیک آریا تاش و فعالان اقتصادی استان اصفهان در بخش ارزی در اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:اتاق بیش از 60 پرونده فعالان اقتصادی استان اصفهان در دو بخش ارزی و ریالی را به اطلاع رییس کل و معاونین بانک مرکزی رسانده تا اقدامات لازم در راستای حل این پرونده ها انجام شود.
وی وظیفه اتاق بازرگانی را جمع آوری دیدگاه و نظرات فعالان اقتصادی در بخش های مختلف از جمله موضوعات بانکی  عنوان کرد و گفت:رویکرد اتاق بازرگانی اصفهان ،جمع اوری نظرات به  صورت جامع برگرفته از دیدگاه همه بخش های اقتصادی باشد تا شاهد اثرگذاری آن در جامعه هدف اقتصادی  باشیم.
http://nikariatash.ir/
وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانکهای عامل در ارایه تسهیلات به فعالان اقتصادی گفت: متاسفانه برخی از بانکها از ناآگاهی فعالان اقتصادی  سواستفاده  می کنند و قراردادها یک طرفه و بدون در نظر گرفتن منافع طرف مقابل تنظیم می کنند و فعال اقتصادی به دلیل  شرایط سخت مجبور به قبول این شرایط یک طرفه اند.
http://nikariatash.ir/
گلشیرازی خواستار شفاف سازی قوانین و مقررات بانکی در دو حوزه ریالی و ارزی شد و گفت:اغلب فعالان اقتصادی خواستار فعالیت شفاف و روشن در حوزه اقتصادی  اند و حساب برخی از افراد سودجو  از فعالان اقتصادی واقعی باید جدا شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برقراری رابطه برد – برد بین بانک ها و فعالان اقتصادی شد و گفت:بیش از یک دهه گذشته رابطه بانکها و فعال اقتصادی مبتنی بر  انتفاع  دو طرف بود ولی در سال های گذشته  این رابطه یک طرفه به نفع بانکها شده است .
http://nikariatash.ir/
غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی در این نشست گفت:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی بهترین مکان برای ارایه پیشنادات و مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی به بانک مرکزی است.
وی هدف از سفرهای استانی رییس و معاونین بانک مرکزی را حضور میدانی در استان ها و حل پرونده های بانکی واحدهای تولیدی و اقتصادی عنوان کرد.
وی با اشاره به  مسایل پیش روی صادرکنندگان  قیر استان اصفهان گفت:صادرکنندگان قیر می تواند 100 درصد ارز ناشی از صادرات را به تولیدکنندگان اصفهان در راستای خیر مواد اولیه و ماشین آلات اختصاص دهند.
http://nikariatash.ir/
 فرهاد حنیفی  معاون نظارت بانک مرکزی در این نشست گفت: بانک مرکزی از تولید و تجارت واقعی و شفاف حمایت می کند .
وی با اشاره به حل مساله موسسات غیرمجاز پولی و مالی در کشور گفت: ادغام بانک های نظامی بررسی عملکرد هیات مدیره بانک های عامل و حمایت از فعالیت های اقتصادی بویزه تولید از فعالیت های  مهم بانک مرکزی است.
منبع:اتاق بازرگانی اصفهان

Related Posts