خبرهای شرکت

خصوصی سازی؛ عامل بهبود و رونق کسب و کار

اتاق بازرگانی
اتاق بازرگانی
شرکت نیک آریا تاش در چهارمین جلسه کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان بر توجه به بازار سرمایه و خصوصی سازی به عنوان عوامل موثر در رونق کسب و کار تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان غلامرضا اخوان فرید با بیان اینکه هدف از تشکیل این کمیسیون پایش شاخص‌ها، بررسی و احصای مشکلات فعالان اقتصادی استان، ارایه راهکار به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و ارجاع مسایل به دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه است، ابراز امیدواری نمود فعالیت های کمیسیون بهبود در تسهیل روند فعالیت تولیدکنندگان استان موثر واقع شود.
رییس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه، قوانین حاکم بر نظام بانکی و برخورد سلیقه‌ای برخی از بانک ها با فعالان اقتصادی را یکی از موانع تولید در شرایط کنونی دانست و تاکید کرد: اتاق بازرگانی در دوره نهم هیات نمایندگان در نشست های مختلف با روسای بانک ها بهویژه رئیس کل بانک مرکزی، به بیان و پیگیری مشکلات اعضا پرداخته و خواستار رفع این مشکلات شده است.
اتاق بازرگانی
اخوان فرید کاهش نرخ تسهیلات بانکی را در افزایش قدرت ریسک پذیری و رغبت فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری مهم دانست و تصریح کرد: علی‌رغم اینکه شورای پول و اعتبار نرخ 18 درصد را برای شرکت های تولیدی در نظر گرفته است، اخذ سپرده‌های سنگین از آنها این نرخ را به بالاتر از 22 درصد می رساند.
رییس کمیسیون بهبود اتاق بازرگانی اصفهان تفویض اختیار مدیران بانک ها به مدیران منطقه و استان‌ها را در کاهش بروکراسی نظام بانکی موثر دانست.
اخوان فرید با تاکید بر اینکه لازم است سوابق فعالان اقتصادی، میزان اشتغالزایی، نوع محصول تولیدی و خوش حسابی آنها در میزان اعطای  تسهیلات بانکی مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: اعتبارسنجی فعالان اقتصادی توسط بانک‌ها باید بر مبنای پیشینه آنها باشد.
وی منع بانک‌ها از بنگاهداری، تعامل آنها با فعالان اقتصادی درخصوص بدهی‌های معوقه آنها و در صورت ورشکستگی چشم پوشی و یا تامین بدهی توسط صندوق حفاظت از صنایع و اعطای تسهیلات هدفمند برای تقویت صنایع جذاب کشور را از جمله اقدامات بانک ها برای حمایت از فعالان اقتصادی و حمایت از تولید بیان و  تاکید نمود: سیستم سرمایه گذاری و ریسک پذیری فعالان اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده تمامی سرمایه خود را وارد فعالیت تجاری کند.
اتاق بازرگانی
رییس کمیسیون بهبود و توسعه کسب و کار در ادامه، خصوصی سازی را عامل بهبود و رونق کسب و کار دانست و گفت: در صورتی‌که بخشی از سرمایه‌های وسیع متعلق به دولت که جز هزینه سربار نفعی برای آن ندارد، در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، می‌توان از این پتانسیل‌ها در راستای رونق کسب و کار و اشتغالزایی بهره مند شد.
در ادامه رضا صنعتی زاده عضو کمیسیون خواستار تشکیل کمیته خصوصی سازی ذیل کمیسیون بهبود شد و تاکید کرد: با الگوبرداری از کشورهای پیشرفته‌ای چون آلمان و بومی سازی از تفکرات نوین در حوزه خصوصی سازی می‌توان اقدامات موثری در این زمینه انجام داد.
وی افزود: خصوصی سازی مسایل مرتبط با بانک‌ها، شرکت ها و کارخانجات را تحت پوشش قرار داده، در تسهیل فعالیت شتاب دهنده ها و افزایش بهره وری موثر خواهد بود.
عبدالرضا کاظمینی دیگر عضو کمیسیون نیز گفت: در صورت توجه و مد نظر قرار گرفتن بازار سرمایه در محیط کسب و کار بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی مرتفع خواهد شد و در این صورت فعالان اقتصادی برای دریافت تسهیلات فقط به منابع بانکی اتکا نخواهند کرد.
رسول نوربخش عضو کمیسیون نیز ضعف بازار سرمایه را دلیل افزایش بانک ها در کشور دانست و گفت: تعامل با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها گره گشای بسیاری از مسایل بانکی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواهد بود.
منبع :اتاق بااتاق بازرگانیزرگانی

Related Posts