خبرهای شرکت

اتاق بازرگانی را محلی برای انتقال تجارب فعالان اقتصادی برشمرد

tashlab

tashlab

نخستین کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان با حضور مدیر عامل شرکت نیک آریا تاش و رییس اتاق،تیم مدیریتی و اعضای کمیسیون در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:میز کمیسیون های اتاق میز مذاکره است که در این میزها تضارب آرا و اختلاف نظر  بین بخش ها امری بدیهی و ضروری است .
وی از تشکیل کارگروه های تخصصی زیرمجموعه کمیسیون ها خبر داد و گفت:بر اساس تجربه گذشته تشکیل کمیته ها فرایند پرداخت به مسایل را طولانی تر می سازد از این رو برای موضوعاتی که اغلب فعالان اقتصادی با ان روبرویند،کارگروه ویژه تشکیل و به صورت عملیاتی مسایل مطرح و راهکارهای حل آن جمع آوری و به مسوولین مربوطه ارایه می شود.

گلشیرازی  از راه اندازی سامانه نظرات اعضای کمیسیون ها در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت: این سامانه پس از برگزاری هر جلسه نظرات و دیدگاه اعضا کمیسیون ها و اعضای اتاق را نسبت به موضوعات مطروحه دریافت می کند.
وی از تشکیل تیم نظارتی هیات رییسه بر عملکرد  کمیسیون در دوره نهم اتاق خبر داد و گفت:تعامل سازنده بین کمیسیون ها و  بدنه اجرایی اتاق مورد توجه هیات نمایندگان دوره نهم  قرار گرفته است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از سخنان  خود، راه اندازی دفتر بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی را اقدامی موثر و هدفمند برای بهبود محیط کسب و کار  کشور و استان ها عنوان کرد و گفت:هر تصمیم اقتصادی بایستی بر افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) ، کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص محیط کسب و کار تاثیر بگذارد.
وی از دستگاه های دولتی استان خواست که برای رونق تولید و بهبود محیط کسب و کار بسته های حمایتی ارایه کنند و افزود:کمیسیون های اتاق می توانند با ارایه بسته های پیشنهادی مورد نیاز بهبود محیط کسب و کار به دستگاه های دولتی در این راستا کمک کنند.

غلامرضا اخوان فرید مسوول کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:یکی از مهمترین رویکرد این کمیسیون بررسی شاخص های کسب و کار استان اصفهان و تلاش برای بهبود آن است.
وی تاکیدکرد: تعامل سازنده بین بخش خصوصی استان و بخش دولتی می تواند زمینه بهبود شاخص های کسب و کار را فراهم سازد .

وی اتاق بازرگانی را محلی برای انتقال تجارب فعالان اقتصادی به یکدیگر برشمرد و گفت:شرایط کنونی برای رشد اقتصادی استان و بهبود شاخص ها فراهم است و از ظرفیت موجود برای رونق و توسعه کسب و کار فعالان اقتصادی بایستی استفاده شود.

اخوان فرید بررسی و تجزیه تحلیل قوانین و مقررات موجود و پیشنهادی حوزه کارگری و کارفرمایی و ارایه نظرات و پیشنهادات کارشناسی به منظور تسهیل امور اعضا اتاق و فعالان اقتصادی و کمک به بهبود فضای کسب و کار را قلمرو این کمیسیون برشمرد و گفت:بررسی شاخص های سنجش فضای کسب و کار و ارایه نظرات و پیشنهادات لازم به منظور رفع موانع قانونی و کمک به بهبود و ارتقای  فضای کسب و کار استان و کشور از دیگر بخش های قلمرو این کمیسیون است .
وی خواستار افزایش حساسیت مدیران بخش دولتی نسبت به  تسریع در صدور مجوزهای مورد نیاز فعالان اقتصادی شد و گفت:یکی از چالش های محیط کسب و کار استان اصفهان روند طولانی صدور مجوز برای فعالیت های اقتصادی است.کوتاه شدن این زمان می تواند به بهبود محیط کسب و کار کمک کند.

اکبر لباف عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:کمیسیون ها نقش مهمی در رصد محیط کسب و کار دارند و دستگاه های دولتی بایستی از این ظرفیت برای شناسایی گلوگاه های کسب و کار استفاده کنند.
ابوالقاسم گلستان نژاد عضو کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:متاسفانه بسته های پیشنهادی دولت برای رونق کسب و کار در اجرا با مشکل روبرو می شود همان گونه که قوانین و مقررات در اجرا با این چالش روبروست.

منبع: اتاق بازرگانی اصفهان

Related Posts